Penyembuhan Sinusitis dan Hidung Tekanan Dengan Acupressure

Penyembuhan Sinusitis dan Hidung Tekanan Dengan Acupressure

Sinusitis kronik menyebabkan kesakitan dan kesesakan dalam hidung anda dan di seluruh muka anda. Terdapat banyak ubat semula jadi untuk mengubati tekanan ini di belakang muka anda.

Berkait rapat dengan akupunktur adalah rawatan yang dipanggil akutekanan. Walaupun terapi ini juga boleh diberikan dalam pejabat, anda juga boleh menggunakannya atas dasar terhad pada diri sendiri.

Ia berdasarkan rapat pada akupunktur, dengan menggunakan teori yang sama merangsang titik-titik meridian tertentu badan. Tetapi, seperti yang anda mungkin telah meneka sekarang, dan bukannya menggunakan jarum, mata dirangsang dengan tekanan.

Salah satu lokasi yang paling bermanfaat untuk memulakan perjalanan akutekanan anda untuk bantuan adalah sekitar mata anda. Dan, ya, ini adalah salah satu teknik yang boleh anda lakukan pada diri sendiri.

Letakkan ibu jari anda di kiri kanan hidung, kira-kira separuh jalan sehingga. Tekannya dengan kukuh terhadap rawan hidung. Memegang ini untuk 30 saat (Pastikan ianya 30 saat. Ini cenderung untuk menjadi masa yang lama apabila anda berada dalam kedudukan ini!)

Ulangi ini seberapa kerap yang perlu.

Masih ada satu lagi kaedah akutekanan memulihkan perparitan dan membersihkan rongga sinus anda. Ambil ibu jari kiri dan jari telunjuk. Tekan kawasan sebelah mata dalam pada kedua-dua belah jambatan hidung anda.

Dengan menggunakan jari dan tumit tangan kanan anda, mencapai untuk otot di kedua-dua tulang belakang di belakang leher anda. Tekan pada semua empat mata selama kira-kira satu minit. (Dan sesiapa yang mempersoalkan apa yang anda lakukan, beritahu mereka ia adalah satu langkah yoga baru!)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar