Apakah Pemikiran Terapi Medan?

Apakah Pemikiran Terapi Medan?

Sains telah dikenali untuk jangka masa yang lama bahawa badan manusia, yang merupakan suatu entiti yang menghasilkan tenaga elektrik biologi, dikelilingi oleh medan elektromagnetik yang amat lemah. Bidang ini adalah pelbagai yang sama dengan yang mengelilingi seluruh dunia, walaupun ia adalah banyak magnitud yang lebih kecil. Walaupun kecil, tandatangan tenaga badan manusia masih sangat dikesan. Oleh kerana mereka adalah hasil sampingan asli arus elektrik, dan otak manusia mendapat kuasa elektrik, ia mengikuti bahawa otak orang yang masih hidup setiap individu akan mewujudkan bidang itu sendiri tenaga, yang kemudiannya boleh dipengaruhi oleh cara di luar.

Tanggapan belakang Pemikiran Terapi Medan telah dikritik oleh banyak ahli-ahli sains perubatan moden, kerana sedikit mampu prinsip-prinsip yang berkenaan boleh diuji dengan cara saintifik. Ia mungkin perlu menegaskan bahawa ia meminjam banyak dari banyak teknik tradisional Cina perubatan yang wujud sebelum hampir mana-mana aspek perubatan moden. Ini termasuk perkara-perkara seperti Akupunktur dan akutekanan, dan kedua-dua mereka mempunyai berjuta-juta orang yang bersumpah dengan keberkesanan praktikal mereka sebagai rawatan psikologi.

Banyak idea ini tenaga intrinsik di dalam tubuh manusia adalah apa yang membentuk asas bagi Pemikiran Terapi Medan. Beberapa saintis perubatan percaya bahawa apabila kita membentuk pemikiran, bidang tenaga yang mengelilingi kita mengubah dalam kecil, cara hampir tidak boleh diamati. Songsang, perkara yang membentuk persekitaran dekat suku kami yang akan, dengan cara yang sama minit, memberi kesan kepada bidang yang mengelilingi kita. Jika kesan ini dibenarkan berlarutan setiap hari, peguam bela Pemikiran Terapi Medan percaya bahawa aspek-aspek negatif alam sekitar kita boleh mula untuk mempengaruhi pemikiran kita.

Ini adalah sebahagian daripada sebab mengapa orang yang didiagnosis dengan kemurungan, atau lain-lain jenis gangguan mental sering diberitahu bahawa, pada kursus rawatan mereka, mereka mungkin ingin mempertimbangkan semula mengatur persekitaran hidup mereka, atau perkara-perkara yang menduduki mereka ruang pejabat.

Pemikiran Terapi Medan juga menangani meridian badan, yang telah lama dipercayai bertanggungjawab untuk mengawal aliran tenaga di seluruh badan. Sepanjang terapi, pesakit masuk ke dalam sesi perbualan. Mereka boleh bercakap terus terang dengan ahli terapi mereka, membincangkan isu-isu mengenai kehidupan harian mereka yang mungkin menjadi titik kebimbangan untuk mengapa mereka dibelenggu dengan perasaan ketegangan atau kebimbangan. Walaupun semua ini sedang berlaku, ahli terapi dengan teliti memetakan titik tekanan badan yang mereka ingin untuk menangani.

Satu regimen menoreh-hati dan tepat pada masanya ini titik tekanan bermula, dan bertujuan untuk menyelaras negeri ini bahawa bidang pemikiran manusia mengambil apabila emosi negatif datang ke fikiran dengan rawatan yang menoreh, yang bertujuan untuk membebaskan kesesakan di saluran tenaga badan . Dengan masa, badan menjadi sedar pencetus dalam alam sekitarnya yang menyebabkan ia mengalami emosi negatif yang ia seolah-olah mempunyai masalah yang begitu banyak berurusan dengan. Dengan mengenal pasti pencetus ini lebih awal daripada masa, pesakit boleh membuat usaha yang lebih fokus pada hidup, kewujudan lebih produktif yang positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar