Aloe Vera Sejarah

Aloe Vera Sejarah

Sejarah Aloe Vera tidak bermula dengan Gandhi, tetapi di sini adalah cabutan daripada surat beliau menulis surat kepada biografi beliau:

'Anda bertanya kepada saya apakah kuasa-kuasa rahsia yang dialami saya semasa puasa panjang saya. Well, ia adalah iman yang teguh saya kepada Allah, gaya hidup yang mudah dan berjimat saya, dan Aloe yang faedahnya saya dapati semasa tiba di Afrika Selatan pada akhir abad ke-19.

Kepercayaan Gandhi faedah Aloe adalah berakar umbi dalam sejarah tumbuhan ini benar-benar luar biasa. A dating papyrus dari majulah Firaun Amen-Hotep pada 1552 BC (dan mendapati antara lutut mumia digali pada tahun 1858!) Memberi tidak kurang daripada dua belas formula yang berbeza untuk persiapan Aloe Vera digunakan semasa sebelumnya dua ribu tahun.

Yunani Purba dan budaya Rom juga memeluk Aloe Vera, sebagaimana orang-orang Babel, India dan China. Pemikir hebat seperti Celsius, dari semasa Yesus Kristus, doktor Roman Pliny the Elder dan Dioscorides Greek semua melihat kepentingan Aloe Vera.

Alexander the Great dikatakan telah menawan pulau Socotra, di mana Aloe meningkat dengan banyaknya, supaya dia mempunyai bekalan banyak kilang untuk membantu menyembuhkan pertempuran-luka lelaki itu. Lagenda mengatakan juga bahawa Cleopatra dan Nefertiti bermandikan Aloe sebagai sebahagian daripada rutin kecantikan mereka. Dan bapa perubatan moden - Galen - digunakan terlalu dalam rawatan beliau.

Aloe pertama kali dibawa ke London oleh peniaga-peniaga pada tahun 1693 dan lebih 4000 tumbuhan telah diimport setiap tahun oleh 1.843.

T & H Smith di Edinburgh 'ditemui' Aloin pada tahun 1851 dan membuat kesimpulan bahawa dos kecil ini bertindak sebagai tonik yang membantu penghadaman dan mempunyai pengaruh yang baik terhadap hati, manakala dos yang lebih besar menjadi julap yang kuat.

Aloe merupakan ubat popular ditetapkan dan over-the-kaunter pada abad kelapan belas dan kesembilan belas.

Sepanjang sejarah lidah buaya tumbuhan ini telah dikurniakan dengan beberapa nama yang mengagumkan, termasuk ini: Bantuan Loji Pertama, Silent Penyembuh, Pakar Perubatan pasu, Loji Kehidupan, Wonder Plant, Loji Pemakanan, Burn Plant, Bible Single dan Rahmat Syurga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar