Kesan sampingan pil ungu

Kesan sampingan pil ungu

Tablet Nexium dibuat oleh AstraZeneca, salah satu daripada syarikat-syarikat farmaseutikal terbesar di dunia dan digunakan untuk merawat gejala refluks asid. Bahan aktif dalam tablet Nexium adalah magnesium Esomeprazole. Terdapat beberapa kelas atau jenis rawatan untuk penyakit refluks asid yang berbeza, dan Esomeprazole jatuh ke dalam jenis proton pam perencat. Perencat proton menyekat dan mengurangkan jumlah asid yang dihasilkan dalam perut. Ini digunakan untuk merawat keadaan di mana pesakit mengalami refluks untuk mengelakkan kerosakan yang disebabkan oleh asid perut ke esofagus dan kesakitan yang disebabkan oleh pedih ulu hati.

Nexium Presription

Seorang doktor boleh menetapkan Nexium sebagai rawatan untuk gastro-oesophageal reflux penyakit (juga dikenali sebagai penyakit refluks asid) dan juga ulser. Esomeprazole boleh ditetapkan dalam suntikan atau pil seperti tablet Nexium. Dadah dan ubat-ubatan seperti Nexium memerlukan preskripsi dan mesti mendapat dari seorang ahli farmasi dan tidak mudah dibeli di kaunter. Ia adalah sangat penting untuk berpegang kepada dos ubat doktor menasihati. Tablet Nexium terdapat dalam kekuatan yang berbeza termasuk 20mg dan 40mg tablet.

Kesan-kesan sampingan Of Nexium Tablet

Seperti ubat-ubatan lain untuk gejala refluks asid tablet Nexium boleh datang dengan beberapa kesan sampingan yang serius. Antara kesan-kesan sampingan yang boleh jadi ringan dan kehidupan orang lain mengancam. Kesan-kesan sampingan yang disenaraikan di bawah adalah mereka yang telah ditemui dalam ujian, ujian klinikal dan pada pesakit yang telah menggunakan tablet Nexium. Malangnya kerana sifat terhad ujian, mungkin ada kesan sampingan yang lain dialami oleh beberapa yang tidak ditemui dalam ujian atau yang boleh mengakibatkan daripada penggunaan jangka panjang. Reaksi alahan juga kemungkinan dan harus menjadi perhatian.

Biasa, kesan sampingan yang lebih ringan:
· Loya
· Berkentut
· Ruam
· Batuk
· Mulut Kering
· Cirit-birit atau sembelit

Tanda-tanda tindak balas alahan:

· Ruam yang teruk
· Gatal-gatal
· Pernafasan Kesukaran
· Sesak Dada
· Pening
· Bengkak pada muka, tekak, kelopak mata, lidah atau bibir

Kesan-kesan sampingan yang jarang berlaku dan serius Dari Nexium Tablet termasuk tetapi tidak terhad kepada:

· Penglihatan kabur
· Kekeliruan
· Kemurungan
· Keguguran rambut
· Sakit otot
· Sakit Tekak
· Pendarahan luar biasa atau Lebam
· Sakit perut yang teruk
· Sakit dada
· Hilang selera makan & Rasa Gangguan
· Muntah Suka Perkarangan Kopi
· Jangkitan Thrush
· Hepatitis
· Meninggal Dunia Nombor Of Sel darah
· Pencerobohan
· Kegagalan Hati
· Radang Buah Pinggang
· Teruk Kulit Reaksi
· Halusinasi

Mahu Pilihan Lain?

Sudah tentu tiada siapa yang akan mahu mengalami kesan sampingan ke atas. Dalam kebanyakan kes ia kelihatan seperti kesan-kesan sampingan, walaupun satu atau dua telah dialami jauh akan melebihi manfaat daripada mengambil apa-apa ubat atau dadah seperti tablet Nexium. Ini tidak bermakna tidak bertindak adalah penyelesaian sama ada, kerana terdapat masalah yang serius yang disebabkan oleh refluks asid seperti hakisan esofagus. Ramai orang kini beralih dari ubat-ubatan seperti pil Nexium dan bergerak ke arah lebih ubat semula jadi. Terdapat banyak remedi rumah dan rawatan semula jadi untuk refluks asid. Ini tidak datang dengan kesan sampingan seperti ini dan benar-benar telah ditunjukkan untuk meningkatkan kesihatan badan yang lengkap dan mencegah keadaan perubatan lain dalam jangka masa panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar