Cara Buat Baik Hiatus Hernia Diet

Cara Buat Baik Hiatus Hernia Diet

Hernia hiatus (sering dipanggil hernia hiatal) berlaku apabila sebahagian daripada perut atau bahagian bawah esofagus yang menghubungkan ke perut menolak melalui terhenti (lubang) dalam diafragma ke dalam rongga dada. Gejala-gejala yang paling biasa yang disebabkan oleh hernia hiatal ialah pedih ulu hati dan sakit dada. Gejala-gejala ini adalah disebabkan oleh makanan atau asid perut kembali semula ke dalam esofagus (kerongkong kadang-kadang dieja). Ramai orang yang hernia hiatus juga mempunyai GERDs penyakit yang juga akan menyebabkan dan boleh mengkompaun gejala-gejala ini. Salah satu rawatan yang terbaik untuk menghadkan dan mencegah ketidakselesaan yang disebabkan oleh refluks ini adalah melalui pelaksanaan yang baik diet hernia hiatus.

A hiatus hernia baik diet harus terdiri daripada makanan yang tidak akan menyebabkan lebih pengeluaran asid perut dan yang akan menggalakkan pencernaan yang baik. Ini bermakna makan makanan yang tinggi dalam makanan beralkali. Walau bagaimanapun jika anda mengalami asid perut rendah, anda perlu mengambil ubat semula jadi yang membantu dalam menghasilkan asid perut yang cukup untuk menggalakkan penghadaman yang baik, kerana jika makanan kekal di dalam perut terlalu lama ia juga boleh refluks ke dalam perut, terutamanya jika anda terlalu penuh.

Terdapat banyak makanan, herba dan ubat semula jadi yang boleh membantu dalam membina diet hernia hiatus yang bekerja untuk anda. Sesetengah ubat-ubatan ini semula jadi dan makanan termasuk yang berikut bergantung, kepada jika anda mempunyai terlalu banyak atau terlalu sedikit asid perut:

· Herba termasuk; pudina, jintan manis, daun selasih dan akar likuoris

· Ginger

· Madu

· Susu

· Apple cider cuka

· Pisang

· Teh

· Papaya

· Minyak Primrose

Makanan dan cecair anda harus mengelak daripada untuk menjaga baik diet hernia hiatus:

· Kopi

· Alkohol

· Makanan pedas

· Makanan yang sangat berasid

Adalah bijak untuk mengekalkan diari untuk mengesan makanan yang mencetuskan gejala dan orang-orang yang dapat melegakan simptom. Memantau tabiat makan anda termasuk makanan ringan dan minuman dalam tempoh 2 minggu dan kemudian membuat pelan menu dan senarai membeli-belah di sekitar diet hernia hiatus anda. Selepas memantau tabiat makan anda dan hiatus hernia diet untuk beberapa minggu, cuba perancangan daripada makanan anda untuk beberapa tahun akan datang minggu atau sebulan lebih awal. Perancangan adalah sebahagian besar pertempuran semasa cuba melakukan untuk berjaya diet hernia hiatus. Perancangan ke depan akan membantu anda untuk mempunyai makanan yang betul di sisi sepanjang masa sama ada di rumah atau memerlukan snek.

Ingat, mengekalkan metabolisme yang baik bermakna pencernaan yang baik. Ini bermakna makan makanan yang lebih kecil dan lebih kerap sepanjang hari anda, bukan hanya dua atau tiga kali makan besar. Ini juga akan menghalang anda daripada menjadi terlalu penuh. Minum air yang banyak juga boleh membantu metabolisme anda dan membuat anda terhidrat. Sebaik-baiknya ini bermakna 7-10 gelas air setiap hari. Satu pengiraan lebih tepat adalah untuk minum setengah berat badan anda dalam auns air. Sebagai contoh, jika anda mempunyai berat £ 150 anda perlu minum 75 auns air setiap hari. Elakkan minum pada waktu makan kerana ini boleh berfungsi terhadap proses pencernaan.

Sebagai tambahan kepada diet hernia hiatus anda, aktiviti anda juga sangat penting. Menggabungkan senaman dalam rutin mingguan anda. Mengambil berjalan kaki yang singkat selepas makan boleh membantu. Elakkan membongkok selepas makan dan tidak makan terlalu dekat dengan tidur. Jika anda perlu berbaring selepas makan pastikan anda menyimpan bahagian atas badan anda meningkat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar