Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh Bad

Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh Bad

Berpeluh adalah satu proses semula jadi. Tetapi bagaimana untuk mencegah berpeluh adalah apa yang ramai orang mahu tahu. Ada sebab yang baik mengapa beberapa tepat kita berpeluh. Tetapi sebab utama adalah kerana cara badan berfungsi.

Badan kita menghasilkan peluh apabila badan kita terlalu panas, sama seperti badan menghasilkan haba apabila persekitaran sejuk. Untuk membantu mengekalkan badan suhu normal 37 darjah.

Peluh boleh menjadi dalam banyak kes yang berlebihan dan tidak dianggap normal. Ini adalah apabila ia boleh menjadi satu masalah bagi ramai orang. Ini mungkin disebabkan oleh kelenjar peluh yang terlalu aktif. Ini boleh menjadi satu keadaan yang diwarisi yang berjalan di dalam keluarga. Tetapi, anda boleh membantu mencegah keburukan berpeluh terlalu banyak oleh:

- Mengurangkan kepada berapa banyak anda minum kopi. Kerana ini boleh menyebabkan masalah berpeluh kerana ia menjadikan perlumbaan jantung menyebabkan suhu meningkat di dalam badan anda.

- Memotong kembali pada pengambilan alkohol anda. Sekali lagi kerana ini boleh meningkatkan suhu badan anda.

- Daftar Menjaga berat badan anda. Jika anda mempunyai berat badan berlebihan ia boleh menyebabkan badan anda untuk menghasilkan haba banyak. Jadi, jika anda berada dalam apa-apa cara lebih berat cuba untuk menurunkan ia untuk mendapatkan berat ideal.

- Mandi setiap hari.

- Dan sudah tentu menggunakan antiperspirants kerana mereka menghalang kelenjar peluh anda daripada menghasilkan peluh.

Ini hanya beberapa cara bagaimana untuk mencegah berpeluh. Ia adalah yang tidak selesa dan masalah yang memalukan yang boleh menghentikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar