Acupressure Maklumat

Acupressure Maklumat

Acupressure

Acupressure asasnya adalah teknik yang digunakan untuk mengakses dan melepaskan pusat tenaga disekat atau sesak di dalam badan. Budaya Cina percaya mata untuk menjadi junctures daripada laluan meridian yang membawa tenaga yang dipanggil chi. Saintis moden juga telah memetakan dan membuktikan kewujudan perkara ini menggunakan alat-alat elektrik.

Tradisi

Akutekanan adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip chi, yang merupakan satu konsep asas mengenai Perubatan Tradisional Cina bahawa tenaga mengalir melalui empat belas meridian badan. Semasa tekanan jari Urut Holistic digunakan untuk beberapa mata sepanjang badan untuk melegakan jumlah yang besar ketegangan dan merawat penyakit tertentu. Terdapat kira-kira 365 acupoints dalam jumlah, walaupun hanya 32 digunakan dalam Acupressure; setiap akhir yang saraf halus yang bertindak sebagai injap untuk merangsang aliran chi (tenaga) melalui meridian (saluran tenaga), dan mengimbangi semula rangkaian dalaman badan. Fokus utama rawatan ini adalah untuk menyelaraskan badan dan mengimbangi 'Yin dan Yang' yang bertentangan, namun kuasa-kuasa percuma dipercayai menggariskan semua aspek kehidupan. Ini kompromi kedua-dua simpatetik dan sistem saraf parasimpatetik, yang penting untuk kesejahteraan umum dan ketenangan.

Sains

Pengumpulan toksin dalam tisu otot menyebabkan kekejangan di seluruh badan dan meletakkan tekanan yang tidak normal pada saraf, menyebabkan ketegangan dan kurang perasaan, dan darah dan saluran limfa, yang boleh menjejaskan kedua-dua sistem rangka dan fungsi organ dalaman. Acupressure menggalakkan kebolehan diri penyembuhan semula jadi dan membuang sekatan tenaga dengan meresapkan membina toksin yang terkumpul dengan mengenakan tekanan kepada kawasan.

Acupressure digunakan semasa mengurut Holistic boleh digunakan untuk meningkatkan kesungguhan dan kadang-kadang merawat keadaan tertentu; ia juga boleh mengurangkan ketegangan dan sakit-sakit badan serta mengurangkan tahap tekanan, dan mencegah penyakit masa depan.

Terima kasih kerana membaca artikel ini untuk maklumat oleh saya sila layari http://www.massage-southampton.co.uk

Tidak ada komentar:

Posting Komentar